Monday 11 January 2016

MEDICA 2015 - Medical Card MAA Takaful

Assalamualaikum..

saya nak intro berkenaan Plan Medical Card daripada MAA Takaful..
MEDICA2015!!!


apa yang menarik berkaitan MEDICA2015 ni.. 
jom kita tengok jadual manfaat MEDICA2015 dulu..

Daripada jadual manfaat MEDICA2015 di atas.
Terdapat 6 plan pilihan bermula dari had tahunan RM50,000 sehingga RM500,000.
Selain daripada itu ada beberapa point menarik yang saya nak highlight kan..

1 - TIADA HAD SEUMUR HIDUP

Ya, MEDICA2015 tiada had seumur hidup. selagi kita membayar caruman, selagi tidak melebihi had tahunan, selagi itu kita akan dilindungi. 

2 - 20% DISKAUN TANPA TUNTUTAN

Diskaun tanpa tuntutan bermaksud sekiranya kita sihat walafiat dan tidak menggunakan Medical Card serta tidak membuat sebarang tuntutan dalam tempoh masa setahun. Tahun berikutnya MAA Takaful akan memberikan diskaun 20% daripada jumlah caruman. Ini bermakna caruman akan jadi lebih rendah dan murah.

3 - KHAIRAT KEMATIAN

MEDICA2015 akan menyumbangkan RM5,000 kepada waris bagi tujuan khairat kematian jika berlaku kematian pada pemegang polisi.

4 - MANFAAT PESAKIT LUAR

Bagi rawatan luar seperti Dialisis Buah Pinggang, MEDICA2015 akan membayar seperti yang dicajkan oleh hospital. Tiada limit bagi setiap kali rawatan asalkan tidak melebihi limit tahunan.

Sekarang jom kita tengok jumlah caruman MEDICA2015.. memang murah dan pasti berbaloi.


Jadual diatas menunjukkan jumlah caruman MEDICA2015. Jumlah caruman berbeza mengikut plan dan umur. Ok sebagai contoh, Saya berumur 27 Tahun. Caruman bulanan saya jika saya memilih Plan250 ialah RM86.67 sahaja. Murah bukan..

Dengan caruman bulanan serendah RM86.67 saya akan dapat coverage sebanyak RM100,000 setahun & saya boleh stay di bilik hospital yang berharga RM250 untuk 1 malam..

Dengan perkongsian saya ini, saya harap anda mendapat pandangan yang jelas berkenaan MEDICA2015. Dengan persediaan yang kecil pada hari ini, anda mampu untuk mendapatkan rawatan yang menelan kos perbelanjaan yang besar pada masa akan datang..

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang MEDICA2015, boleh hubungi saya 013-3097452.





No comments:

Post a Comment